7. VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY


1. Úvod

1.1 Dream Destination Travel Agency se sídlem v Rokycanech, Přemyslova 374, PSČ 33701, IČ 46818103 , dále jen CA, je cestovní agenturou, která je autorizovaným prodejcem zájezdů českých a zahraničních cestovních kanceláří, dále jen CK, se kterými má řádně uzavřené a podepsané smlouvy o obchodním zastoupení. Cestovní agentura je rovněž oprávněna prodávat jednotivé služby cestovního ruchu (jízdenky, lodní lístky, letenky apod.) a veškeré věci související s cestovním ruchem, zejména vstupenky, upomínkové předměty, mapy apod.

1.2 Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na zprostředkování prodeje zájezdů a zprostředkování prodeje jednotlivých služeb cestovního ruchu CA a upravují tak vzájemná práva a povinnosti CA a jejích klientů (právnických i fyzických osob), uživatelů služeb CA.

1.3 Není-li v jednotlivém případě uvedeno jinak, spočívají služby CA ve zprostředkování nabídek třetích stran - cestovních kanceláří, provozovatelů ubytování, poskytovatelů dopravních služeb, poskytovatelů pronájmů všeho druhu, poskytovatelů jakýchkoliv služeb cestovního ruchu a služeb k nim doplňkových, např. cestovní pojištění apod.

1.4 Rovněž zprostředkuje CA uzavření smlouvy o zájezdu či poskytnutí služby cestovního ruchu, dále jen “zprostředkovaná smlouva”.

1.5 CA neposkytuje ubytování, pouze zprostředkovává klientovi ubytování u poskytovatelů ubytovacích služeb. Rovněž tak CA neposkytuje letecké a jiné dopravní služby, pouze zprostředkovává klientovi nákup těchto služeb u leteckých a jiných společností.

1.6 CA neprodává zájezdy, pouze zprostředkovává prodej zájezdů cestovních kanceláří. Všechny zastoupené CK jsou ze zákona pojištěny proti úpadku, doklad o pojištění zašleme na vyžádání spolu s podepsanou cestovní smlouvou (potvrzením o zájezdu). 

1.7 CA není stranou smlouvy mezi klientem a třetím subjektem a nevyplývají jí ze zprostředkované smlouvy žádné povinnosti.


2.Objednávání služeb prostřednictvím CA

2.1 CA zprostředkuje služby na základě závazné objednávky klienta. Závazné objednávce předchází nezávazná poptávka klienta po službách sdělená CA ústně, telefonicky, prostřednictvím webového rozhraní, emailem nebo jinou písemnou formou. 

2.2 Po obdržení poptávky CA vytvoří nabídku zprostředkování uzavření smlouvy o zájezdu nebo smlouvy o poskytnutí služby cestovního ruchu, kterou zašle klientovi k odsouhlasení.

2.3 Projeví-li klient jednoznačně souhlas s předloženým návrhem smlouvy, zmocňuje CA, aby jeho souhlas sdělila druhé straně v takové formě, jakou druhá smluvní strana nezbytně požaduje k platnému uzavření smlouvy.

2.4 Odsouhlasením nabídky je mezi klientem a CA uzavřena zprostředkovatelská smlouva, jejímž předmětem je závazek CA zprostředkovat klientovi uzavření smlouvy s třetím subjektem a závazek klienta zaplatit CA za její služby sjednanou provizi (dále jen “závazná objednávka”). CA má právo na provizi, i pokud byla činná jako zprostředkovatel také pro druhou stranu zprostředkované smlouvy.

2.5 CA potvrdí klientovi přijetí jeho závazné objednávky. Pokud se objednávka týká zprostředkování služeb více osobám, začle CA pouze jedno potvrzení, které se týká zprostředkování služeb pro všechny osoby uvedené v objednávce.

2.6 Na základě závazné objednávky informuje CA třetí subjekt o zájmu klienta uzavřít s ním zprostředkovanou smlouvu.

2.7 V případě, že třetí subjekt nepotvrdí přijetí objednávky či objednávku odmítne  a klient nepověří CA zprostředkováním jiné smlouvy či neučiní jinou závaznou objednávku, zprostředkovatelský vztah mezi klientem a CA zanikne a CA nemá nárok na uhrazení provize. CA v tomto případě zašle klientovi informaci o zrušení objednávky.

2.8 V případě, že třetí subjekt potvrdí přijetí objednávky klienta, dojde k uzavření zprostředkované smlouvy mezi třetím subjektem a klientem. O této skutečnosti CA neprodleně informuje klienta.

2.9 Plnění vyplývající ze zprostředkovatelské smlouvy mezi klientem a CA se má za splněné uzavřením zprostředkované smlouvy, a to i pokud nedojde k následnému plnění této smlouvy, a to z jakéhokoli důvodu.


3. Ceny služeb a jejich úhrada

3.1 CA uvádí v nabídce svých služeb ceny zprostředkovávaných služeb. Ceny jsou uvedeny včetně DPH (dále jen „cena“). Není-li uvedeno jinak, je součástí ceny také provize CA, která CA náleží za zprostředkování uzavření smlouvy. Cena zprostředkované služby automaticky nezahrnuje pojištění.

3.2 Není-li výslovně ujednáno jinak, je cena splatná okamžikem uzavření zprostředkovatelské smlouvy. Není-li výslovně ujednáno jinak, je zaplacení ceny podmínkou uzavření zprostředkované smlouvy mezi třetím subjektem a klientem, tedy podmínkou přijetí závazné objednávky třetím subjektem.

3.3 Je-li tak výslovně uvedeno v nabídce, lze cenu hradit formou v ní vyjmenovaných poukázek za stanovených podmínek.

3.4 V případě, že třetí subjekt nepotvrdí přijetí objednávky či objednávku odmítne, tj. nedojde k uzavření zprostředkované smlouvy, a klient nepověří CA zprostředkováním jiné smlouvy či neučiní novou závaznou objednávku, CA vrátí klientovi zaplacenou cenu.


4. Reklamace a škody

4.1 Za řádné poskytnutí služeb vyplývajících ze zprostředkované smlouvy uzavřené mezi klientem a třetím subjektem je odpovědný třetí subjekt. CA jako zprostředkovatel neodpovídá za vady při samotném plnění zprostředkované smlouvy a ani za způsobené újmy.

4.2 CA klientům doporučuje, aby případné vady reklamovali u poskytovatele služeb bez zbytečného odkladu a pořídili záznam o pochybeních, ke kterým došlo při plnění smlouvy, jako důkaz k prokázání oprávněnosti reklamace.

4.3 V případě zprostředkování prodeje zájezdů je klient oprávněn vady zájezdu reklamovat také oznámením CA. Oznámení je nezbytné učinit bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě 14  dnů od skončení zájezdu. CA reklamaci předá k vyřízení cestovní kanceláři.

4.4 CA klientovi odpovídá za vady poskytnuté služby a za způsobené újmy pouze v případě přímého prodeje jednotlivých služeb cestovního ruchu, nikoli v případě pouhého zprostředkování. V takovém případě je klient povinen vady CA oznámit bez zbytečného odkladu, aby CA měla možnost sjednat nápravu. Klient je povinen počínat si tak, aby předcházel vzniku újmy, zejména je povinen dbát dodržování všech pokynů a pravidel stanovených CA nebo třetím subjektem a je povinen dodržovat právní předpisy platné v místě poskytnutí služby i právní předpisy ČR.

4.5 Popis zprostředkovaných služeb je na webových stránkách CA a v nabídce uveden dle informací, které CA poskytli poskytovatelé služeb. CA usiluje o co největší správnost popisu služeb, a proto svým klientům doporučuje, aby v zájmu zvyšování kvality služeb jí po realizaci zprostředkované služby poskytli zpětnou vazbu (aktuální recenzi).


5. Rozhodné právo a soudní příslušnost

5.1 Smlouva o zprostředkování uzavřená mezi CA a klientem a jakékoliv spory vzniklé v souvislosti nebo vyplývající z této smlouvy budou rozhodovány s konečnou platností obecnými soudy České republiky.

5.2 Smlouva o zprostředkování, uzavřená mezi CA a klientem, se řídí českým právem.


6. ADR a ODR klauzule

6.1 V případě sporu vzniklého v souvislosti se smlouvou (o zájezdu) má zákazník, který je spotřebitelem, právo na jeho mimosoudní řešení u České obchodní inspekce. Podrobné informace o podmínkách mimosoudního řešení sporu jsou uvedeny na www.coi.cz.

6.2 Zákazník, který si zakoupil zboží či službu přes internet, a je spotřebitelem, může k řešení vzniklého sporu využít platformu pro řešení sporů online. Podrobnější informace o podmínkách řešení sporu online jsou uvedeny na http://ec.europa.eu/odr.


7. Zpracování osobních údajů zákazníka a spolucestujících

7.1 Zákazník je srozuměn s tím, že CA je oprávněna pro účely plnění smlouvy o zájezdu a za účelem plnění zákonných povinností zpracovávat jeho osobní údaje v rozsahu zejména: jméno, příjmení, rodné číslo, typ cestovního dokladu, číslo cestovního dokladu, datum expirace dokladu, bankovní spojení, datum narození, bydliště, emailová a doručovací adresa, údaje o alergiích, lécích a jiných zdravotních potížích. Všechny osobní údaje budou uloženy pouze po dobu stanovenou zákonem, případně po dobu nezbytně nutnou.


7.2 Pro účely plnění smlouvy o zájezdu budou informace uvedené v čl. 7.1. v nezbytném rozsahu poskytnuty též dodavatelům CA (zejména hotelům, přepravním společnostem, delegátům). Identifikační údaje o těchto dodavatelích jsou uvedeny zejména ve smlouvě o zájezdu, pokynech k zájezdu, případně je obdrží zákazník nejpozději během zájezdu. Pokud se zájezdová destinace nachází mimo země Evropského hospodářského prostoru, bere zákazník na vědomí, že jeho osobní údaje budou poskytnuty příjemcům osobních údajů v této třetí zemi (zejména hotelům) či v jiné třetí zemi (zejména leteckým společnostem). Informace o tom, zda existuje rozhodnutí Evropské komise o odpovídající ochraně dat a dále informace o vhodných zárukách ochrany osobních údajů při předání osobních údajů do třetí země poskytne CA na žádost zákazníka.


7.3 Zákazník bere na vědomí, že CA je v rozsahu a za podmínek stanovených platnými právními předpisy povinna předat osobní údaje zákazníka pro účely stanovené zákonem.


7.4 Zákazník bere na vědomí, že CA bude zpracovávat jeho osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa za účelem zasílání obchodních sdělení. Obchodní sdělení je CA oprávněna zasílat formou SMS, MMS, elektronické pošty, poštou či sdělovat telefonicky. Proti zasílání obchodních sdělení může zákazník vznést kdykoliv námitku, a to buď písemně na adresu CA nebo e-mailem zaslaným na e-mailovou adresu info@dreamdestination.cz . V tomto případě nebude CA zákazníkovi dále zasílat obchodní sdělení, ani jinak zpracovávat jeho osobní údaje zákazníka pro účely přímého marketingu.


7.5 Výše uvedená ustanovení čl. 7 platí přiměřeně i ve vztahu k osobám, v jejichž prospěch zákazník smlouvu o zájezdu uzavřel (spolucestující). Uzavřením smlouvy o zájezdu zákazník prohlašuje, že je oprávněn souhlasy za spolucestující osoby udělit, a to ať už na základě smluvního či jiného zastoupení.


7.6 Zákazník bere na vědomí, že jako subjekt údajů má zejména následující práva:


7.6.1 Požadovat od CA přístup k osobním údajům týkajících se jeho osoby, jejich opravu nebo výmaz, popř. může požadovat omezení zpracování svých osobních údajů, vznášet námitky proti zpracování osobních údajů, jakož i práva na přenositelnost údajů.

7.6.2 Požadovat, aby CA omezila zpracování jeho osobních údajů, pokud:

- zákazník popírá přesnost svých osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby správce ověřil přesnost jeho osobních údajů; 

- zpracování jeho osobních údajů bylo protiprávní, ale nepožádá o výmaz osobních údajů, ale o omezení jejich použití; 

- CA již nepotřebuje jeho osobní údaje pro účely zpracování, ale zákazník je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu svých nároků;

- zákazník vznesl námitku proti zpracování svých osobních údajů, a to do doby než bude ověřeno, zda oprávněné důvody CA převažují nad oprávněnými důvody zákazníka. Pokud bylo omezeno zpracování osobních údajů zákazníka, mohou být jeho údaje zpracovány, s výjimkou uložení, pouze s jeho souhlasem.

7.6.3 Právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů.

7.6.4 Získat od CA kdykoliv potvrzení, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány, a pokud tomu tak je, je CA povinna mu na žádost poskytnout následující informace a vydat mu kopii zpracovávaných osobních údajů:

- účel zpracování;

- kategorie osobních údajů, které zpracovává,

- příjemci nebo kategorie příjemců, kterým jeho osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny;

- plánovaná doba, po kterou budou jeho osobní údaje uloženy, nebo není-li ji možné určit, kritéria použitá ke stanovení této doby;

- existence práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se zákazníka nebo omezení jejich zpracování a vznést námitku proti tomuto zpracování;

- právo podat stížnost u dozorového úřadu;

- skutečnost, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování.

7.6.5 Získat své osobní údaje, které CA zpracovává, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a tyto předat jinému správci osobních údajů, pokud:

- je zpracování osobních údajů zákazníka založeno na souhlasu se zpracováním osobních údajů; nebo

- se zpracování provádí automatizovaně. 

Pokud je to možné, předá CA osobní údaje zákazníka jinému správci.


8. Závěrečná ustanovení

8.1 CA je oprávněna všeobecné obchodní podmínky jednostranně změnit. Tuto skutečnost je CA povinna klientovi písemně oznámit. Klient má právo změny odmítnout a smlouvu o zprostředkování z tohoto důvodu vypovědět nejpozději ve lhůtě 5 dnů od doručení oznámení. 

8.2 CA a klient si doručují především formou emailové komunikace, a to na email uvedený v objednávce nebo v nabídce. Kontaktní údaje CA jsou: holiday@dreamdestination.cz.

8.3 Tyto všeobecné obchodní podmínky nabyly účinnosti ke dni 1.7.2020.